18 Aralık 2012 Salı

tatvan kısa dönem askerleri için

Sevgili dostlar

Askerden sonraki çalışma hayatının yoğunlugundan dolayı sizlere pek birşey aktaramaz oldum kusuruma bakmayın .. hani derlerya hep asıl askerlik 15 aydan sonra baslayacak diye gerçektende öyle  :)

    Bu yazımda kısa dönem asker arkadaslar hakkında birkaç bilgi vermek istedim, 351 yada  352 mi artık dönemlerini tam bilmediğim arkadaşlar.. Sizler içinde diğer yazılarımda okudugunuz gibi öncelik karargah bölüğü ve sorgun kışlasında herhangi bir taburun herhangi bir bölüğü olacaktır.


   kısa dönem erler olarak bir süre sonra duruma göre onbası rütbesinde basladıgınız askerliğinizi çavuş olarak devam ettirebilecek ve aynı maas ödemelerine tabii olacaksınız. Ancak sizlerin kısa dönem askerlik yapacak olmanız kimi kesimden tepki alacaktır ve bunu sizleri ezmek yönünde kullanmaya çalışacaklardır tabi haklı oldukları gerekçelerle... bu tepkiler tamamen karakteristik özelliklerinize göre değerlendirilecektir, orda kimseden mantık beklemeyin çünkü bulması çok zor.. ben bile 15 ay yaptım ama anlayamadan bitirdim askerliği neyse Devletimizin adaletsiz oldugunu düşündüğüm bu politika üzerine çok yorum yapmak istemiyorum fakat herşeye rağmen ana baba kuzusu oldugunuzu düşünerek allah'tan sizler adına yardım diliyorum insallah kazasız belasız sizlerde 5 aylık askerliğinizi tamamlarsınız. Tek istediğim kendinizi kimseden yüksek görmeyin, eğer abi sayılacak yaşta iseniz bunuda gerçekten samimi hareketlerle yansıtın.. çünkü şimdiye kadar okumuş olmasını belli bir meslek dalına dahil olmasını hiç kullanamayan kesimlerden gelen kişiler gerçekten çok ezildiler 15 ay değil 25 ay gibi geçti askerlikleri..
   
    o yada bu sebeple ast- üst ilişkileriniz iyi olsun.. askeri yeterlilik gösterin Yani; nöbet öncelikli olmak üzere nerde oldugunuzu unutmadan verilecek görevlerden ve sıra sende mantıgından asla uzak durmayın çünkü askerlik sadece bunlardan ibarettir. Gerisi teferruattır.

    mühendislik dallarından mezun olanlar istihkamcı olarak görev yapabilirler. bunlardan 2 yada 3 kişi karargah bölüğüne düşecek ve bildiğiniz yatacaktır. sorgun kışlasından oraya geçecekleri için dış birlik sayılacak ve bir odada günlerini geçirecek sadece yemek yiyip içip yatacaklardır. Arada komutanlarının şahsi işlerini yapacak zaman geçsin diye şekilden şekile gireceklerdir. belkide bu yazıyı okuyan siz bu saydıgım grup arasına gireceksiniz :) benim dönemimde durum bundan ibaretti.. normal bölük içine düşen kısa dönemler ise bölüklerin tüm faaliyetlerine katılmak zorunda kalacak, nöbet ve iş konularında mecburi yönlendirileceklerdir. Yalnız işin özür her şekilde rahat olacaklardır 5 ay nasılsa.. aslına baktıgınızda günde 6 saat nöbet tutup gece hiç tutmasalar daha iyidir gündüz işlerinden yırtıp en çok sabah mıntıkaya kalkarlar en azından gündüz nöbete giden uzun dönem arkadasların yorgunluklarını azaltmış olurlar diye düşünüyorum.. ben mi kurtaracagım bu memleketi demeyin. çünkü oralardan geçen bütün kardeşlerimiz zamanında bizim için nöbet tuttu ve zahmet çekti herkes sırasını gerçekten bilecek. bu işler gerçekten sırayla..


  birliğime katıldıgım ilk gün yemekhaneyi görüp tamam buranın işi kolay biter zorlanmayız diye düşünen ben.. son 5 ay bölük çavuşluğuyla yeri geldi bütün bölüğe iş emrettim roller gün geçtikçe değişiyor. Hiçbir arkadasım ezildiğini yada kullanıldıgınız düşünmesin. adamlıktan geçer askerliğin kolaylığı ve akıllı olmaktan..


 neyse işin özü bu kardeşler. kısa dönemden girdik bilmem nerden çıktık ama idare edin 5 dkya doğaçlama böylesi bir yazı döküldü klavyemden..
 ,

 aranızdan karagah bölüğüne düşenler varsa P. Çvş. Bahri AYDIN'dan selam götürsünler...

1 yorum:

  1. dostum ben tugay karargah istihkam şubede görevli mühendis asteğmenim, evet kısa dönem de bir arkadaş var inanılmaz yatıyor ama aynı şey asteğmenler için geçerli değil :))

    YanıtlaSil